اکسپلورر 15 ساله شد
اين مرورگر طي سالها پستي و بلنديهايي را تجربه كرده و نسخه 6 آن پر از مشكلات امنيتي متعددي است كه آن را به يكي از مورد تنفرترين مرورگرها تبديل كرده است اما همچنان محبوبترين مرورگر جهان باقي مانده و جديدترين نسخههاي آن بهبود چشمگيري نسبت به نسخه قديمي داشتهاند.
نخستين نسخه اينترنت اكسپلورر در 16 ماه اوت سال 1995 منتشر شد و برمبناي مرورگر اينترنتي موزائيك بود كه مايكروسافت مجوز آن را از شركتي به نام "اسپاي گلاس" دريافت كرده بود.
بر اساس جديدترين آمار Net Applications، اينترنت اكسپلورر اكنون 60.74 درصد از سهم بازار مرورگرهاي اينترنتي را در اختيار دارد و فايرفاكس با 23.75 درصد سهم در مكان دوم جاي گرفته و بهدنبال آن كروم، سافاري و مرورگرهاي ديگر قرار دارند.
غول نرمافزاري مايكروسافت اكنون در تدارك است تا با انتشار اينترنت اكسپلورر 9 كه نسل جديد مرورگر اين شركت است، برگ ديگري را در تاريخ اينترنت اكسپلورر ورق بزند. قرار است نخستين نسخه آزمايشي بتاي مرورگر جديد مايكروسافت 15 سپتامبر (24 شهريورماه) منتشر شود.
البته تجربه نشون داده از نظر سرعت و امنیت فایر فاکس و گوگل کروم بهترجواب داده اند و تا حد زیادی به خاطر این مرورگرها و سایر مرورگرهای جدید از محبوبیت اکسپلورر کاسته شده است
به هر حال تولدت مبارک اکسپلورر؟!؟!